Určenie cieľov a priorít školy |
||
1.
Ciele školy
▪ Budúcnosť a smerovanie školy zakladáme na plnení základných cieľov
▪ Rozvoj komunikačných zručností a čitateľskej gramotnosti
▪ Kvalitná príprava žiakov v cudzích jazykoch
▪ Rozvoj IKT
▪ Regionálna výchova v oblasti kultúrneho a historického dedičstva
▪ Zaradenie enviromentálnej výchovy do bežného života
▪ Zameranie na športové aktivity, telesnú zdatnosť žiakov
2.
Priority školy
1. Všeobecné smerovanie.
2.Pedagogické princípy školy.
3.Personálne, ekonomické a materiálne vybavenie školy.
4.Prezentácia školy na verejnosti.
5.Starostlivosť o zamestnancov.
6.Spolupráca s rodičmi.
2. 1. Všeobecné smerovanie
▪ Vychádzať z tradície školy a skvalitniť výchovno - vzdelávací proces
a výchovné pôsobenie školy.
▪ Vytvoriť školu –
priateľskú ( budovanie vzťahov Ž –U, Ž –Ž, U –U):
-
spravodlivú ( spravodlivé hodnotenie žiaka, učiteľa, zamestnanca)
-
tvorivú ( variabilita, vlastný prejav, možnosť výberu)
-
kvalitnú ( úroveň, kvalita vyučovania, inovatívne prvky, žiacke výkony,
kvalita učiteľa )
▪ Stabilizovať počet žiakov napriek demografickému vývoju a konkurenčnému
▪ Budovať školu ako otvorený systém na komunikáciu
s vonkajším prostredím.
2.2.Pedagogické princípy školy
▪ Kvalitu školy
zvyšovať rozvíjaním edukačných aktivít a kľúčových kompetencií:
komunikačných – rozvíjaním čitateľskaj gramotnosti, využitím
školskej knižnice
a rozšírením hodín čítania na 1. stupni
s rôznym zameraním na obsah v každom
ročníku, poznávacích a sebahodnotiacich zručností, pracovno –
praktických zručností.
▪ Eliminovať
problémové správanie žiakov.
▪ Pre žiakov so ŠVVP
zabezpečovať individuálne výchovno – vzdelávacie programy
a pedagogických asistentov.
▪ Zintenzívniť individuálnu logopedickú starostlivosť najmä v 1.
ročníku.
▪ Zapojiť žiakov do vlastného celoročného projektu – Fair play
trieda – zameraný
preventívne proti násiliu, šikanovaniu a – Poznaj náš región-
na rozširovanie vedomostí
o našom regióne a pestovanie hrdosti k nášmu regiónu ( významné
osobnosti,
významné budovy, historické udalosti ).
▪ Zlepšiť prácu metodických orgánov a snažiť sa o ich vzájomnú
komunikáciu a
prepojenosť medzi 1. a 2. stupňom.
▪ Podporovať činnosti športových krúžkov v mimo vyučovacom čase
so zameraním na
folklór a šport.
▪ Zintenzívniť využívanie IKT na vyučovacích hodinách,
v záujmových činnostiach.
▪ Monitorovať úroveň vzdelávacích výsledkov žiakov testami,
vykonávať ich analýzu
prijímať opatrenia.
Orientácia k pedagogickým
zamestnancom
▪
Vytvárať podmienky na dopĺňanie profesijných kompetencií pedagogických
zamestnancov účasťou na vzdelávaniach v rámci ročného, štvorročného plánu profesijného
rozvoja a plánu aktuálneho aktualizačného vzdelávania.
▪ Vytvárať priaznivé podmienky pre tvorivú prácu pedagogických
zamestnancov.
▪ Zlepšiť pracovnú klímu, vzťahy
v kolektíve, ktoré ovplyvňujú aj vyučovací proces.
▪
Podporovať a vyžadovať profesionálny rozvoj zamestnancov
a získavanie požadovanej
kvalifikácie – prvá a druhá atestácia,
aktualizačné, špecializačné a inovačné
štúdium, odborný
rast v inovatívnych a didaktických technikách. Podporovať účasť
zamestnancov na
odborných seminároch a školeniach.
▪ Hodnotiť a odmeňovať zamestnancov na základe ich vykonanej
práce, ktorá
slúži dobrému menu školy, jej prezentácii na verejnosti a
jej rozvoju v regióne.
2.3.
Personálne, ekonomické a materiálne vybavenie školy
▪ Udržať a skvalitňovať personálnu stabilitu pedagogického
kolektívu ZŠ
a úseku prevádzkových zamestnancov.
▪ Škola má byť najkrajšia stavba v obci, má byť príkladom pre
okolie. Aj prostredie
vychováva a preto treba priebežne budovať a upravovať obidve budovy školy,
ako aj ich okolie, aby sa v nich cítili dobre žiaci, učitelia,
rodičia a všetci, ktorí ich navštívia.
▪ Získavať finančné prostriedky z mimorozpočtových zdrojov na
vylepšovanie
ekonomických a materiálnych podmienok školy: projekty, sponzori,
neziskové organ.
▪ V spolupráci s obcou vypracovať stavebný projekt na
rekonštrukciu školy a v prípade
získania finančných prostriedkov z EÚ realizovať rekonštrukciu
budovy ZŠ
(oprava strechy, prístavba ďalších priestorov na učebňu,
prípadne ďalšiu triedu,
dobudovanie chodníkov, prístreškov nad chodníkmi, dobudovanie
školského ihriska
a dvorov.
▪ Dvor ŠKD nespĺňa po funkčnej ani estetickej stránke požiadavky
ŠKD, preto je
potrebné dobudovať detské ihrisko a jeho vybavenosť, aby spĺňalo
svoj účel.
▪ Dopĺňať žiacku aj učiteľskú knižnicu o nové knihy, ako aj nové
učebné pomôcky na
všetky predmety.
2.4. Prezentácia školy na
verejnosti
▪
Podporovať účasť žiakov a detí na vedomostných, športových, kultúrnych,
literárnych,
výtvarných akciách a tvorivých súťažiach.
▪ Podporovať a vyžadovať profesionálny rozvoj zamestnancov a získanie požadovanej
kvalifikácie, vzdelávanie - špecializačné, adaptačné, predatestačné, inovačné,
aktualizačné, funkčné, rozširujúce štúdium, prvá atestácia, druhá atestácia.
Podporovať účasť zamestnancov na odborných seminároch a školeniach.
▪ Podporovať tvorbu a realizáciu projektov všetkých zamestnancov
školy, ktoré
pomôžu škole napredovať a rozvíjať sa po spoločenskej stránke aj
finančne.
▪ Organizovať dni otvorených dverí pre verejnosť.
▪ Organizovať spoločné aktivity aj s ďalšími inštitúciami v obci
a skvalitniť tak kultúrny
a športový život v obci. Napr. v spolupráci s MŠ žiaci 1. stupňa
čítajú deťom z MŠ
pred spaním, pripraviť v spolupráci s obcou program pre dôchodcov
v mesiaci október,
zapojiť do života školského klubu rodičov, dôchodcov
a prezentovanie ich zážitkov,
remeselnej šikovnosti, v rámci Dňa Zeme – čistenie obce,
pokračovať v ďalšom
ročníku – Behu priateľstva.
▪ Pravidelne aktualizovať webovú stránku školy a vopred
oboznamovať verejnosť
s pripravovanými akciami školy podľa ročného plánu, ako aj
priebežne s novými
informáciami.
▪ Publikovať články o škole aj v regionálnych novinách.
▪ Aktuálne informácie o aktivitách a živote školy zverejňovať
v informačnom kútiku
„ okienko života našej školy a taktiež na facebooku školy„ aby boli sprístupnené
aj rodičom a hosťom školy.
2.5. Starostlivosť
o zamestnancov
▪ Podporovať aktivity, ktorých cieľom je upevňovanie
medziľudských vzťahov
a duševné a fyzické zdravie všetkých zamestnancov.
▪ Trvale zabezpečovať dobrú a pokojnú atmosféru ako jeden
z dôležitých predpokladov
dosahovania úspechov školy v rôznych oblastiach.
▪ V procese riadenia uplatňovať motivačný štýl vedenia
zamestnancov. Uprednostňovať
pozitívnu motiváciu – zadanie náročnejších úloh, umožniť
autonómne rozhodovanie,
prejav uznania, inšpirujúce prostredie, morálne a finančné
ohodnotenie.
2.6. Spolupráca
s rodičmi
▪ Zvýšiť spoluúčasť
rodičov a žiakov na riadení školy. Otvorené partnerstvo s rodičmi-
spolupráca s radou školy, rodičovskou radou, zriaďovateľom školy.
▪ Pozývať rodičov na spoločné aktivity žiakov ( súťaže,
celoškolské akcie, otvorené
hodiny, spoločné posedenia, besedy, brigády ...)
▪ Akceptovať pripomienky a návrhy rodičov smerujúce k zlepšeniu
výchovno –
vzdelávacích úloh, materiálnych podmienok a ďalších aktivít
týkajúcich sa
rozvoja školy. |